להתחברות

מדרש קולנוע - יום ב' בוקר

סינימה פרדיסו- א | עמוד דיון

תמצית

סינימה פרדיסו- א

מקור השם של הסרט

סיכום

הדיון

x

מה ההבדל בין פשט לדרש?

102 תגובות
  • כהן ברוריה רינת

  • נוה רחל

  • נורימברג ישראלה

  • ויינברג אורטל

  • דוידי נועה

  • ונטורה שירה

  • זוהר אתי

  • זוהר אתי

  • לאונה ליטל

  • מזרחי ימית

  • מזרחי ימית

  • מזרחי ימית

  • באביוב חירות

  • ברקוביץ אורי

  • דעי ערן

  • מאירוביץ דניאל

  • דיין אשר

  • מגד שני

  • פינסקר אלכסיי

  • מויאל אהרון

  • כהן רוזן הילה

  • סבג ישראל

  • יעיש עדי

  • x

    פשט – פרשנות טקסטואלית אותנטית של המקרא. ללא ניתוח מעמיק. הפשט הוא הפירוש הפשוט של הטקסט. העיקרון של הפשט הוא- "דיברה תורה בלשון בני אדם", כלומר, ה' נתן את תורתו לבני ישראל בלשון המובנת לבני אדם, לכן יש לבחון את הלשון על פי כללי הדיבור האנושי וכללי ההיגיון האנושמהו הדרש?

    דרש – שיטה פרשנית מעמיקה של המקרא. מכיוון שהטקסט מקודש ישנן עוד משמעויות שיש למצוא אותן. כל דור מפרש בצורה שמתאימה למציאות חייו ולעולם הערכי שלו. מבוסס על התפיסה שמקור התורה הוא אלוהי. לכל מילה ואות יש משמעות מיוחדת, ויש לגלות מהי. לכן מבארים את המילה או הפסוק, על ידי הרחבה ותוספת, פלפול או אגדה.

    איידלמן אלכסנדר

  • פורת אלעד

  • אברהם אורלי

  • אבירם אינה

  • דאבוש סמדר

  • בללי מור

  • הרשטיין מארי

  • בלום ניצה

  • אנגלברג רותם

  • פינקלשטיין קרן

  • ברחד מיטל

  • אושריאל דוד

  • אלולי נביל

  • אושרי הילה

  • כהן ליאת

  • גדג אבריאל

  • מינס מירב

  • מינס יוגב

  • יפרח ערן

  • מירנר אילנה

  • ברזלי איזבל ליז

  • חג'ג' אורי

  • מלכה זהר תפארת

  • זכאי ענבל

  • חניה בת-אל

  • גדג` אסתר

  • חפץ נעה לירון

  • לוי אורטל

  • לוי אורטל

  • לוי אורטל

  • גלמן חן

  • זרובבלי שירלי

  • ג'קסון יונתן אלון

  • בצלאל דניאל

  • דהן ברוריה

  • אנקרי ישראל

  • אשכנזי עמית

  • בורפקר רועי

  • חן שני

  • אדיבי פיני

  • מירב דהן

  • פרידמן מירי

  • הירשנבאום אסתי

  • ונטורה בן אינוס ליאת

  • אביאור משה קמאלי

  • אביאור משה קמאלי

  • נטע שמואל

  • וורד אבוטבול

  • וורד אבוטבול

  • יהלי ישי

  • ערן קרני

  • שי שמואלי

  • שי שמואלי

  • אושריאל דוד

  • אביתר סליק

  • בוקובזה נלן

  • מיטל כהן

  • מיטל כהן

  • ספוקויני איילת

  • מתן סומר

  • חתן תומר שמעון

  • ויצמן מורן

  • גרה בגי חגי

  • הופס מי דן חיים

  • אבו יפעת

  • דינה וקנין

  • דינה וקנין

  • נתן יקוטי

  • תייסיר סלאמה

  • לונדר ליאור

  • אלוני אחיה

  • זכאי ענבל

  • ליז לואיז זיזה טלגאוקר

  • ניב מוסברג

  • דדון אושרי

  • רוס דור

  • סהר נריה

  • בן מואייל אריק

  • מזרחי אורן

x

מה משמעותיו האפשריות השונות של השם "סינמה פרדיסו" לסרט?
(פרשנות מילולית ופרשנות מטאפורית) –
מהם הרבדים השונים האפשריים?

משמעויותיו של השם

משמעויותיו של השם

57 תגובות
  • ונטורה שירה

  • ברחד מיטל

  • מגד שני

  • הרשטיין מארי

  • דיין אשר

  • סבג ישראל

  • כהן ברוריה רינת

  • אנגלברג רותם

  • כהן רוזן הילה

  • אלולי נביל

  • יפרח ערן

  • דעי ערן

  • בללי מור

  • פינקלשטיין קרן

  • באביוב חירות

  • אבירם אינה

  • חג'ג' אורי

  • אעידן לילך

  • זכאי ענבל

  • חניה בת-אל

  • גדג` אסתר

  • לוי אורטל

  • חפץ נעה לירון

  • ג'קסון יונתן אלון

  • בצלאל דניאל

  • דהן ברוריה

  • אנקרי ישראל

  • אשכנזי עמית

  • מויאל אהרון

  • חן שני

  • בורפקר רועי

  • אדיבי פיני

  • מירב דהן

  • פרידמן מירי

  • הירשנבאום אסתי

  • ונטורה בן אינוס ליאת

  • אביאור משה קמאלי

  • וורד אבוטבול

  • וורד אבוטבול

  • יהלי ישי

  • ערן קרני

  • x

    ישיבה וצפייה בסרט בבית קולנוע לוקח אותנו למחוזות אחרים ובמיוחד בתקופת המלחמה, ובמצב של עוני ומחסור הצפייה בסרט מהווה בריחה מהמציאות, לעולם שכולו טוב, שם הסרט מקרין על שם בית הקולנוע, מקום מפלט מתלאות הזמן.

  • בוקובזה נלן

  • מיטל כהן

  • פורת אלעד

  • מתן סומר

  • חתן תומר שמעון

  • ויצמן מורן

  • הופס מי דן חיים

  • גרה בגי חגי

  • דינה וקנין

  • נתן יקוטי

  • תייסיר סלאמה

  • לונדר ליאור

  • אלוני אחיה

  • ניב מוסברג

  • אהרון ישראל

x

למדו את מקור 1 – מדרש תנחומא.
מהו המבנה המרחבי המתואר במדרש? מה משמעותו של מבנה זה?

מדרש תנחומא

מדרש תנחומא

61 תגובות
  • הרשטיין מארי

  • לאונה ליטל

  • פלור דניאלה

  • דיין אשר

  • ויינברג אורטל

  • כהן ברוריה רינת

  • ברקוביץ אורי

  • באביוב חירות

  • נורימברג ישראלה

  • מינס מירב

  • דאבוש סמדר

  • אברהם אורלי

  • אנגלברג רותם

  • דוידי נועה

  • דעי ערן

  • ונטורה שירה

  • סבג ישראל

  • יעיש עדי

  • כהן רוזן הילה

  • אלולי נביל

  • זוהר אתי

  • יפרח ערן

  • בללי מור

  • אבירם אינה

  • מזרחי ימית

  • חג'ג' אורי

  • אעידן לילך

  • זכאי ענבל

  • חניה בת-אל

  • גדג` אסתר

  • גדג` אסתר

  • לוי אורטל

  • חפץ נעה לירון

  • בצלאל דניאל

  • ג'קסון יונתן אלון

  • אנקרי ישראל

  • איידלמן אלכסנדר

  • אשכנזי עמית

  • מויאל אהרון

  • אדיבי פיני

  • מירב דהן

  • פרידמן מירי

  • ונטורה בן אינוס ליאת

  • אביאור משה קמאלי

  • יהלי ישי

  • ערן קרני

  • בוקובזה נלן

  • מיטל כהן

  • דהן ברוריה

  • מתן סומר

  • חתן תומר שמעון

  • ויצמן מורן

  • הופס מי דן חיים

  • גרה בגי חגי

  • הירשנבאום אסתי

  • דינה וקנין

  • נתן יקוטי

  • תייסיר סלאמה

  • לונדר ליאור

  • אלוני אחיה

  • ניב מוסברג

גדג אבריאל

כהן ליאת

פינסקר אלכסיי

אושריאל דוד

מינס יוגב

x

המבנה הוא עיגולים

עיגול בתוך עיגול  ככל שמתכנסים מגיעים לדבר הפנימי יותר

גדג אבריאל

גדג אבריאל

מגד שני

אושרי הילה

טאפש אמל

בלום ניצה

בלום ניצה

פינקלשטיין קרן

מירנר אילנה

אעידן לילך

בורפקר רועי

רוני חיים חייק

תייסיר סלאמה

תייסיר סלאמה

תגובות אחרונות

user profile image
תייסיר סלאמה
17.08.2020 15:01

המבנה המרחבי המתואר הוא מעגלי והמשמעות שלו היא ככל שמתקרבים למרכז למעגלים הפנימיים חשובותו מתעצמת ניתן לראות ירושליים ובית המקדש במעגל הפנימי

user profile image
תייסיר סלאמה
17.08.2020 15:00

המבנה המרחבי המתואר הוא מעגלי והמשמעות שלו היא ככל שמתקרבים למרכז למעגלים הפנימיים חשובותו מתעצמת ניתן לראות ירושליים ובית המקדש במעגל הפנימי

user profile image
רוני חיים חייק
3.08.2020 11:30

המבנה המרחבי המתואר במדרש הוא מעגלי כאשר העיגולים עוטפים אחד את השני והמשמעות שעליו מתבסס שאר העיגולים

user profile image
בורפקר רועי
13.07.2020 12:11

המבנה המרחבי המתואר במדרש הוא מבנה מעגלי כאשר העיגולים עוטפים אחד את השני (עיגול בתוך עיגוך בתוך עיגול). המשמעות היא שעיגול הפנימי ביותר הוא המרכז המשמעותי שעליו מתבססים שאר המעגלים..

user profile image
אעידן לילך
8.07.2020 21:53
פשט – בית קולנוע פרדיסו דרש – סינמה – קולנוע     פרדיסו – מהמילה גן עדן (קולנוע עדן) מדרש תנחומא: המבנה המרחבי מעגלי; אלו הם מעגלים אחד בתוך השני, מעגל גדול ובתוכו מעגל קטן ובתוכם מעגל יותר קטן… מבנה המתחיל מבחוץ כלפי פנימה המחולק לרבדים רבדים וככל שנכנסים פנימה, המעגל הפנימי מקבל יותר משמעות וחשיבות וקדושה.
user profile image
מירנר אילנה
6.07.2020 16:13

מבנה שמתחיל מן החוץ כלפי פנימה , מבנה מעגלי  מהגדול לקטן. מהמעגל הקדוש  פחות למעגל הקדוש יותר. יש חשיבות .בסוף ארון הקודש הוא החשוב ביותר הוא מרכז העולם.

user profile image
פינקלשטיין קרן
6.07.2020 13:44

המבנה המרחבי הוא קונצנטרי רוחני שסובב במעגליות סביב נקודת מרכז שהוא ירושלים, בית המקדש ואבן השתיה ממנה מתפתחים שאר המעגלים. המשמעות היא מעגליות וכוח התהוות שנותן את הכוח וההשפעה על כל השאר. כל העולם מושתת ומתחיל מאותה נקודה. יש גרעין מרכזי רוחני שמפיך אור לשאר הרבדים. וכל מעגל חשוב יותר מהעגל השני.

user profile image
בלום ניצה
6.07.2020 12:22

ניצה בלום, בתיאור יש ביטוי של רעיון באופן חזותי, מבנה מעגלי, אגוצנטרי אבן השתיה הוא המרכז, מסביבו עוד מעגל מעגל בתוך מעגל,  שהמרכז משפיע אחד על השני , הדבר הכי קדוש באמצע , מנקודת מבט של חז"ל.  

user profile image
בלום ניצה
6.07.2020 11:29

במדרש יש תיאור מרחבי חזותי, מעגל בתוך מעגל כשהמיקוד הוא: אבן השתיה , ארון הקודש, הדבר הקדוש ביותר הוא הנקודה המרכזית . ומעגל בתוך מעגל  כשנקודה המרכזית במרכז חשובה ביותר. ניצה בלום ואתי כהן

user profile image
טאפש אמל
6.07.2020 11:22

המבנה המרחבי המתואר במדרש לדעתי שכל נקודה בעולם היא נקודה שנמצאת במרכז בגלל מבנה כדור הארץ. ארץ ישראל נמצאת במרכז העולם, ירושלים במרכז ישראל ובית המקדש במרכז ירושלים והארון בתוך בית המקדש זה על פי מעגלי האמונה הדתית והתרבות של האוכלוסייה. בכל תפיסה של תרבות ועל פי דת האוכלוסייה המקום הקדוש הוא במעגל המרכזי וכל מעגל מהחיצוני ועד הפנימי מהווה חשיבות דתית וכל מעגל פנימי הוא חשוב מהמעגל החיצוני יותר עד המעגל הפנימי שהוא החשוב ביותר שהוא ארון הקודש

משתתפים