Login

Opening

sources

The Discussion

  • Editor

    היכן ממוקמת הכנסיה? בית הקולנוע? מהו היחס בינהם? מהו משקף? (השוו לטקסט החז"לי על ירושלים) היכן ממוקמת הכנסיה? בית הקולנוע? מהו היחס בינהם? מהו משקף? (השוו לטקסט החז"לי על ירושלים) (צפיה בדעה במקור)
  • Editor

    מיהו הגיבור ומה הקופנליקט שלו, מצבו הקיומי, יחסו של הגיבור לגיבורי המשנה שסביבו - מה מבטא הקונפליקט שלו בין שני… מיהו הגיבור ומה הקופנליקט שלו, מצבו הקיומי, יחסו של הגיבור לגיבורי המשנה שסביבו - מה מבטא הקונפליקט שלו בין שני הגברים המבוגרים? מי המנצח בקונפליקט? - (יש חשיבות להביא ראיות מהעלילה, מדרכי העיצוב הויזאולי ועוד) (צפיה בדעה במקור)
  • Editor

    איזה מיi גן עדן קולנועי מוצג כאן? (אסקפיסטי? אחר?) אילו סוגי יצירות מוקרנות בו? האם ניתן ללמוד על תפקידו של… איזה מיi גן עדן קולנועי מוצג כאן? (אסקפיסטי? אחר?) אילו סוגי יצירות מוקרנות בו? האם ניתן ללמוד על תפקידו של בית הקולנוע מסוג היצירות המוקרנות בו? מה מקומו של הקולנוע בחיי הקהילה? מהי החוויה שהוא מייצג? (צפיה בדעה במקור)
  • Editor

    מהם הרבדים השונים המבטאים את הסכנה? כיצד הוא מתבטא? (מטפורות, התפתחויות דרמטיות) מהי הזיקה שבין האיום ליחס קולנוע/דת? מהם הרבדים השונים המבטאים את הסכנה? כיצד הוא מתבטא? (מטפורות, התפתחויות דרמטיות) מהי הזיקה שבין האיום ליחס קולנוע/דת? (צפיה בדעה במקור)
  • Editor

    האם ניתן למצוא קווים מקבילים בין הסיפור שלנו לבין סיפור "עץ הדעת" בבראשית? האם ניתן למצוא קווים מקבילים בין הסיפור שלנו לבין סיפור "עץ הדעת" בבראשית? (צפיה בדעה במקור)
  • גדג אבריאל

    הגיבור הוא הילד. הקונפליקט שלו הוא בין העולם בו הוא חי (אלימות, בדידות, שאלות לגבי אביו) לבין אפשרות בריחה לעולם… הגיבור הוא הילד. הקונפליקט שלו הוא בין העולם בו הוא חי (אלימות, בדידות, שאלות לגבי אביו) לבין אפשרות בריחה לעולם דמיוני של הקולנוע ומפלט אצל אלפרדו. הקונפליקט שלו בא לידי ביטוי בין נוכחותו של אלפרדו לעומת חוסר המצאות האב ושאלה סביב מצבו. אלפרדו נמצא, מגונן, מקשיב ונוכח בחייו לכן מבחינת הילד מנצח. (צפיה בדעה במקור)
  • בלום ניצה

    הילד הוא גיבור העלילה, הקונפליקט הבא לידי ביטוי בסרט הוא בין עולם קולנוע לעולם הכנסיה, בין עולם הילד  למבוגרים שסביבו.… הילד הוא גיבור העלילה, הקונפליקט הבא לידי ביטוי בסרט הוא בין עולם קולנוע לעולם הכנסיה, בין עולם הילד  למבוגרים שסביבו. אתי כהן (צפיה בדעה במקור)
  • אלולי נביל

    עץ הדעת הוא הקלנוע כולו את יכול לראות מבחוץ .בפני את העולם הפתוח .והגלוי והנסתר. עץ הדעת הוא הקלנוע כולו את יכול לראות מבחוץ .בפני את העולם הפתוח .והגלוי והנסתר. (צפיה בדעה במקור)
  • לוי אורטל

    סיפור גן עדן מקביל לעולם הקולנוע. האיסור בסיפור המקראי מקביל לאיסור בצפייה בסצנות האינטימיות בין גבר לאישה.   סיפור גן עדן מקביל לעולם הקולנוע. האיסור בסיפור המקראי מקביל לאיסור בצפייה בסצנות האינטימיות בין גבר לאישה.   (צפיה בדעה במקור)
  • פינקלשטיין קרן

    יש קווים מקבילים בזה שיש פיתוי של לאכול את התפוח בעץ הדעת ופה האימא אוסרת על טוטו להיכנס לקולנוע. הפרי… יש קווים מקבילים בזה שיש פיתוי של לאכול את התפוח בעץ הדעת ופה האימא אוסרת על טוטו להיכנס לקולנוע. הפרי האסור בסרט זה הקולנוע. מי נכנס לקולנוע רואה את האמת ומי שאכל מפרי עץ הדעת גילה את האמת ומה שהשם מעניש את אדם וחווה על החטא. יש איום פיזי שתהיה שריפה בקולנוע ויש סכנה בגן עדן של מוות ושל הנחש. (צפיה בדעה במקור)
  • פינקלשטיין קרן

    יש קווים מקבילים בזה שיש פיתוי של לאכול את התפוח בעץ הדעת ופה האימא אוסרת על טוטו להיכנס לקולנוע. הפרי… יש קווים מקבילים בזה שיש פיתוי של לאכול את התפוח בעץ הדעת ופה האימא אוסרת על טוטו להיכנס לקולנוע. הפרי האסור בסרט זה הקולנוע. מי נכנס לקולנוע רואה את האמת ומי שאכל מפרי עץ הדעת גילה את האמת ומה שהשם מעניש את אדם וחווה על החטא. יש איום פיזי שתהיה שריפה בקולנוע ויש סכנה בגן עדן של מוות ושל הנחש. (צפיה בדעה במקור)