להתחברות

מדרש קולנוע - יום ב' בוקר

סינימה פרדיסו- ב | עמוד דיון

תמצית

סינימה פרדיסו- ב

שליש ראשון סינמה פרדיסו

סיכום

הדיון

x

היכן ממוקמת הכנסיה? בית הקולנוע?
מהו היחס בינהם? מהו משקף?
(השוו לטקסט החז"לי על ירושלים)

עיצוב המרחב

עיצוב המרחב

40 תגובות
  • מינס מירב

  • אעידן לילך

  • דבורה דור

  • זכאי ענבל

  • בצלאל דניאל

  • אשכנזי עמית

  • פורת אלעד

  • בורנשטיין מיכל

  • חניה בת-אל

  • בורפקר רועי

  • ג'קסון יונתן אלון

  • פרידמן מירי

  • הירשנבאום אסתי

  • ונטורה בן אינוס ליאת

  • יעל טויזר

  • נטע שמואל

  • שחף יעיש

  • ערן קרני

  • שי שמואלי

  • אושריאל דוד

  • סבג ישראל

  • בוקובזה נלן

  • דבורה דור

  • דהן ברוריה

  • מתן סומר

  • בללי מור

  • חתן תומר שמעון

  • ויצמן מורן

  • גרה בגי חגי

  • הופס מי דן חיים

  • נתן עוקבי

  • נתן יקוטי

  • תייסיר סלאמה

  • תייסיר סלאמה

  • ברקוביץ אורי

  • לונדר ליאור

  • אלוני אחיה

  • דדון אושרי

  • רוס דור

  • בן מואייל אריק

x

מיהו הגיבור ומה הקופנליקט שלו, מצבו הקיומי, יחסו של הגיבור לגיבורי המשנה שסביבו-
מה מבטא הקונפליקט שלו בין שני הגברים המבוגרים? מי המנצח בקונפליקט? –
(יש חשיבות להביא ראיות מהעלילה, מדרכי העיצוב הויזאולי ועוד)

אפיוני הגיבור

אפיוני הגיבור

64 תגובות
  • מאירוביץ דניאל

  • דעי ערן

  • דעי ערן

  • באביוב חירות

  • באביוב חירות

  • יפרח ערן

  • דוידי נועה

  • מינס מירב

  • ברזלי איזבל ליז

  • ויינברג אורטל

  • לאונה ליטל

  • ויינברג אורטל

  • סבג ישראל

  • ונטורה שירה

  • ברחד מיטל

  • אברהם אורלי

  • בללי מור

  • בלום ניצה

  • הרשטיין מארי

  • ברקוביץ אורי

  • נוה רחל

  • טאפש אמל

  • כהן ליאת

  • אושרי הילה

  • פינקלשטיין קרן

  • מירנר אילנה

  • אבירם אינה

  • מזרחי ימית

  • אעידן לילך

  • חג'ג' אורי

  • מלכה זהר תפארת

  • זכאי ענבל

  • גדג` אסתר

  • חפץ נעה לירון

  • בצלאל דניאל

  • איידלמן אלכסנדר

  • אשכנזי עמית

  • חניה בת-אל

  • אלולי נביל

  • בורנשטיין מיכל

  • בורפקר רועי

  • ג'קסון יונתן אלון

  • פרידמן מירי

  • הירשנבאום אסתי

  • ונטורה בן אינוס ליאת

  • שחף יעיש

  • ערן קרני

  • אושריאל דוד

  • אושריאל דוד

  • בוקובזה נלן

  • פורת אלעד

  • דהן ברוריה

  • מתן סומר

  • חתן תומר שמעון

  • ויצמן מורן

  • גרה בגי חגי

  • נתן עוקבי

  • אבו יפעת

  • נתן יקוטי

  • תייסיר סלאמה

  • תייסיר סלאמה

  • לונדר ליאור

  • אלוני אחיה

  • מזרחי אורן

x

איזה מיi גן עדן קולנועי מוצג כאן? (אסקפיסטי? אחר?)
אילו סוגי יצירות מוקרנות בו? האם ניתן ללמוד על תפקידו של בית הקולנוע מסוג היצירות המוקרנות בו?
מה מקומו של הקולנוע בחיי הקהילה? מהי החוויה שהוא מייצג?

תפקידו של ה"קולנוע"

תפקידו של ה"קולנוע"

44 תגובות
  • דיין אשר

  • פינסקר אלכסיי

  • כהן רוזן הילה

  • מינס יוגב

  • כהן ברוריה רינת

  • מגד שני

  • ברחד מיטל

  • דאבוש סמדר

  • מינס מירב

  • דוידי נועה

  • אושריאל דוד

  • לאונה ליטל

  • כהן ליאת

  • אושרי הילה

  • מירנר אילנה

  • מזרחי ימית

  • חג'ג' אורי

  • זכאי ענבל

  • סבג ישראל

  • בצלאל דניאל

  • אשכנזי עמית

  • אלולי נביל

  • איידלמן אלכסנדר

  • בורנשטיין מיכל

  • חניה בת-אל

  • בורפקר רועי

  • פרידמן מירי

  • הירשנבאום אסתי

  • ונטורה בן אינוס ליאת

  • ערן קרני

  • דבורה דור

  • בוקובזה נלן

  • פורת אלעד

  • דהן ברוריה

  • מתן סומר

  • בללי מור

  • חתן תומר שמעון

  • ויצמן מורן

  • גרה בגי חגי

  • נתן עוקבי

  • נתן יקוטי

  • תייסיר סלאמה

  • לונדר ליאור

  • אלוני אחיה

x

מהם הרבדים השונים המבטאים את הסכנה?
כיצד הוא מתבטא? (מטפורות, התפתחויות דרמטיות)
מהי הזיקה שבין האיום ליחס קולנוע/דת?

מהו האיום הגנוז בקולנוע?

מהו האיום הגנוז בקולנוע?

40 תגובות
  • זוהר אתי

  • אנגלברג רותם

  • דוידי נועה

  • נורימברג ישראלה

  • יעיש עדי

  • לאונה ליטל

  • כהן ליאת

  • אושרי הילה

  • מירנר אילנה

  • מזרחי ימית

  • חג'ג' אורי

  • זרובבלי שירלי

  • חפץ נעה לירון

  • בצלאל דניאל

  • אשכנזי עמית

  • ונטורה שירה

  • אלולי נביל

  • איידלמן אלכסנדר

  • בורנשטיין מיכל

  • מויאל אהרון

  • חניה בת-אל

  • בורפקר רועי

  • פרידמן מירי

  • פרידמן מירי

  • הירשנבאום אסתי

  • ונטורה בן אינוס ליאת

  • ערן קרני

  • אושריאל דוד

  • סבג ישראל

  • בוקובזה נלן

  • דהן ברוריה

  • מתן סומר

  • בללי מור

  • בללי מור

  • חתן תומר שמעון

  • ויצמן מורן

  • נתן יקוטי

  • תייסיר סלאמה

  • לונדר ליאור

  • אלוני אחיה

x

האם ניתן למצוא קווים מקבילים בין הסיפור שלנו לבין סיפור "עץ הדעת" בבראשית?

עץ הדעת

עץ הדעת

61 תגובות
  • מאירוביץ דניאל

  • דוידי נועה

  • זוהר אתי

  • חג'ג' אורי

  • חפץ נעה לירון

  • בצלאל דניאל

  • מזרחי ימית

  • מזרחי ימית

  • אשכנזי עמית

  • כהן ברוריה רינת

  • זוהר אתי

  • ויינברג אורטל

  • אנגלברג רותם

  • פינסקר אלכסיי

  • דעי ערן

  • נורימברג ישראלה

  • דיין אשר

  • אבירם אינה

  • ונטורה שירה

  • לאונה ליטל

  • גלמן חן

  • באביוב חירות

  • מגד שני

  • זרובבלי שירלי

  • יפרח ערן

  • מויאל אהרון

  • אנקרי ישראל

  • כהן רוזן הילה

  • נוה רחל

  • מזרחי ימית

  • גדג אבריאל

  • טאפש אמל

  • הרשטיין מארי

  • בורנשטיין מיכל

  • גדג` אסתר

  • ויצמן מורן

  • x

    האם ניתן למצוא קווים מקבילים בין הסיפור שלנו לבין סיפור "עץ הדעת" בבראשית?

    הדמיון קשור ל"גילוי" . אחרי שאדם וחווה טעמו מעץ הדעת הם התחילו לגלות דברים ובמקביל מי שהולך לקולנוע

    עלול לגלות דברים.

     

    איידלמן אלכסנדר

  • פלדמן זאגא ענבל

  • יעיש עדי

  • הודיה מרציאנו

  • דאבוש סמדר

  • כהן ליאת

  • חניה בת-אל

  • אושרי עמר

  • רוני מימון

  • רחלי סלה

  • ונטורה בן אינוס ליאת

  • ערן קרני

  • אושריאל דוד

  • סבג ישראל

  • בוקובזה נלן

  • פורת אלעד

  • דהן ברוריה

  • מתן סומר

  • בללי מור

  • x

    איסור אכילת התפוח בסיפור הבריאה מקביל לאיסור הכניסה לקולנוע.

    אכילת הפרי האסור וגילי האמת מקביל לגילוי האמת של טוטו שנחשף למבזקי החדשות.

    ברקוביץ אורי

  • נתן יקוטי

  • תייסיר סלאמה

  • לונדר ליאור

  • אלוני אחיה

  • סהר נריה

גדג אבריאל

בלום ניצה

x

עץ הדעת הוא הקלנוע כולו את יכול לראות מבחוץ בפני את העולם הפתוח והגלוי והנסתר.

אלולי נביל

לוי אורטל

פינקלשטיין קרן

פינקלשטיין קרן

אברהם אורלי

מירנר אילנה

אושרי הילה

ערד נטלי

בורפקר רועי

חן תעסה זהבי

אביתר סליק

חתן תומר שמעון

חתן תומר שמעון

רוני חיים חייק

רוני חיים חייק

תייסיר סלאמה

תייסיר סלאמה

תייסיר סלאמה

תייסיר סלאמה

ליז לואיז זיזה טלגאוקר

x

הכיכר נמצאת במרכז שהכנסיה בצד אחד והקלונוע בצד השני משקפים שני השקפות עולם.

אהרון ישראל

תגובות אחרונות

user profile image
אהרון ישראל
30.09.2020 18:13

הכיכר נמצאת במרכז שהכנסייה בצד אחד והקולנוע בצד השני משקפים שני השקפות עולם.

user profile image
ליז לואיז זיזה טלגאוקר
22.09.2020 0:19

הכניסה והקולנוע נמצאים במקום המרכזי של העיר שהם מסביב לכיכר המרכזי, הקולנוע מייצג את הפתיחות החופשיות ואילו הכניסה מייצגת את המקובעות לדת ללא יכולת חשיבה חופשית אך מאחר והם ממוקמות יחד במרכב המרכזי של העיר זה מה שמראה כי אין הבדל בינהם במה יותר חשוב ומה פחות והם זהות ביחס בינהם.

user profile image
תייסיר סלאמה
17.08.2020 16:22

כן יש קווים מקבילים כשם שרצו לגנוז קטעים מסויימים כדי שלא לראות בקולנוע כן היו שראו ידעו

user profile image
תייסיר סלאמה
17.08.2020 16:22

כן יש קווים מקבילים כשם שרצו לגנוז קטעים מסויימים כדי שלא לראות בקולנוע כן היו שראו ידעו

user profile image
תייסיר סלאמה
17.08.2020 16:21

כן יש קווים מקבילים כשם שרצו לגנוז קטעים מסויימים כדי שלא לראות בקולנוע כן היו שראו ידעו

user profile image
תייסיר סלאמה
17.08.2020 16:21

כן יש קווים מקבילים כשם שרצו לגנוז קטעים מסויימים כדי שלא לראות בקולנוע כן היו שראו ידעו

user profile image
רוני חיים חייק
3.08.2020 11:35

הכנסייה והקולנוע ממוקמים כל אחד מצידה האחר של הכיכר , כשהיא במרכז של שניהם.הרעיון להדגיש שהקולנוע חשוב לא פחות מהכנסייה ואף זהה.

user profile image
רוני חיים חייק
3.08.2020 11:33

עץ הדעת שניהם פרי אסור,איסור אכילת התפוח בסיפור הבריאה מקביל לאיסור הכניסה לקולנוע.אכילת הפרי האסור וגילי האמת מקביל לגילוי האמת של טוטו שנחשף למבזקי החדשות,העלייה לגן עדן מגבילה למדרגות המובילות לבית הקולנוע

user profile image
חתן תומר שמעון
1.08.2020 11:36

דמיון הוא שעץ הדעת מסמל את הפרי האסור,  הכומר כדמות הקדושה מנסה לצנזר ולהסתיר את הנאות החיים .

user profile image
חתן תומר שמעון
1.08.2020 11:35

דמיון הוא שעץ הדעת מסמל את הפרי האסור,  הכומר כדמות הקדושה מנסה לצנזר ולהסתיר את הנאות החיים .

משתתפים