המדבר משול למקום של סכנה בו יש חום כבד וחוסר במים שיכול להביא למקרה מוות
פלור דניאלה
3.8.2020|11:21
דיין אשר>
המדבר מציין מקום שומם חם שם שקט מפחיד מסוכן יש הרבה סכנות שאורבות
מצב לפנות לאלוקים להיתפלל
ונטורה שירה
3.8.2020|11:00
שאלה 1>
אוונטי פופולו זהו שיר מפורסם של קומוניסטים מתחילת המאה הקודמת, הפירוש הוא קדימה.
גרשוני יני
3.8.2020|11:00
שאלה 1>
שומם, חסר, רק חול ושמיים. ניתוק
נורימברג ישראלה
3.8.2020|11:01
שאלה 1>
ההתרחשויות שיש במדבר מפחידות, מסוכנות, מזמנות סכנות בעיקר בגלל מחסור במים ובמזון. אין מקום מסתור לא מפני השמש ולא מפני אויבים. בסיפורים בתנ"ך רואים שאלוהים מתגלה במקום הכי קשה, במדבר.
ערד נטלי
3.8.2020|11:03
שאלה 1>
מדבר מקום גדול ומפחיד, מסוכן עד למוות.
אלוהים מתגלה במקום הפשוט והשקט שהוא המדבר
ויינברג אורטל
3.8.2020|11:03
שאלה 1>
2 מימדים של המדבר: מקום עם סכנות רבות ומצד שני מקום מסתור והתגלות אלוקים.
דאבוש סמדר
3.8.2020|11:05
שאלה 1>
המדבר מתואר כמקום מסוכן, אין מים, אין אוכל מאד חם- המדבר מתאר סכנה. למרות זאת גם המדבר משמש כמקום מסתור וכמקום של התגלות אלוהים.
כהן ברוריה רינת
3.8.2020|11:08
שאלה 1>
מדבר שמם, רחוק מהציוויליזציה, מקום סכנה ללא מים, דווקא ממנו אולי תצמח הארה כמו שהיתה למשה או להגר
דעי ערן
3.8.2020|11:29
שאלה 1>
המדבר מקום שקט ללא הפרעות, שם הכי ניתן לערוך חשבון נפש ומחשבה. פתוח לכולם ללא בעלות של מישהו. אך עדיין מקום מסוכן, חוסר מים ומזון וסכנה מחיות טורפות.
יפרח ערן
3.8.2020|11:33
שאלה 1>
הדבר מייצג את הסכנות ואת הקשיים אולי זה כמטפורה לקושי והמסוכנות לחיים ולדרך שהאם עובר בחיים שלו
בורפקר רועי
3.8.2020|11:52
שאלה 1>
המדבר הינו מקום מבודד שבו אורבות סכנות רבות.. הקושי המרכזי במדבר הוא להשיג מים ומזון על מנת להצליח לשהות ולצעוד במדבר לעבר מקום מחסה.
אם זאת דווקא במקומות כאלו אלוקים יכול להתגלות ולבצע ניסים- משל משה רבנו ועוד.
לוי אורטל
3.8.2020|11:53
שאלה 1>
המדבר הוא מקום מפלט, מקום ללא "חיים", אתה נמצא בו לבד מתמודד מול איתני הטבע והקשיים שיש בו
ונטורה בן אינוס ליאת
3.8.2020|12:03
שאלה 1>
המדבר הוא מקום שומם ,חם מאוד ביום וקר בלילה ואין מקורות מים .המדבר מזמן סכנות רבות והתמודדות לא פשוטה.
הודיה מרציאנו
3.8.2020|12:04
שאלה 1>
המדבר הוא מקום סכנה, ללא מים. מצד שני- במדבר היו התגלויות של אלוקים, מקום מחסה
פורת אלעד
3.8.2020|12:05
שאלה 1>
המדבר-מקום אין סופי,מנותק מהציאות, מקום בו יש סכנה וקשה לשרוד בו.
גלמן חן
3.8.2020|12:28
שאלה 1>
המדבר כמקום חם ומסוכן,והימצאות בו בלי מים מסוכנת גם היא. במקום כזה אפשר להתעלות רוחנית
טאפש אמל
3.8.2020|12:29
שאלה 1>
המדבר הוא מקום שטועים בו, גדול מאוד אין מים ואוכל, ההוא מסמל יובש וסכנת חיים , חם מאוד ביום וקר מאוד בלילה מקום שהוא מחוץ ליישוב והולכים לאיבוד בו.
באביוב חירות
3.8.2020|12:29
שאלה 1>
ההתרחשויות העולות מהמקורות המקראים שהוצגו מאפיינות את המדבר בשני מימדים שונים: מצד אחד מקום סכנה (חוסר במים, מזון, האדם חשוף וכו'..) ומצד שני, מקום המזמן הסתרת הקליפות וחזרה למקור.. רולניות וקרבה לקב"ה.
גדג` אסתר
3.8.2020|12:30
שאלה 1>
במפגש עם הג'יפ הסיפור לא נותר ראליסטי הוא הופך לסוראליסטי , מתחיל לחדור אלמנט קומי ( שותה מהבקבוק ומרים אותו כלפי החייל המת ואומר לו " לחיים")
כהן ליאת
3.8.2020|12:34
שאלה 1>
המדבר משול בעצם למקום המהווה סכנה, הוא שומם.
אושרי הילה
3.8.2020|12:34
שאלה 1>
במדבר משול למקום שומם ומסוכן
אלולי נביל
3.8.2020|12:37
שאלה 1>
המדבר היינו מקום מבודד שבו אורבות סכנות רבות.. הקושי המרכזי במדבר הוא להשיג מים ומזון על מנת להצליח לשהות ולצעוד במדבר לעבר מקום מחסה."ניתוק"
חפץ נעה לירון
3.8.2020|12:45
שאלה 1>
מי הגיבור ? מה אפיוניו ? האם מתאים לציפיות שלנו?- הגיבור הוא החייל המצרי (חאלד), הוא לכאורה "הרציונלי" עד כמה שניתן להיות במצב שכזה ומבין שכדי לשרוד את המהמורות בדרך צריך להתנהל בצורה לא שגרתית כפי שבאמת הוא עושה. אולי הגיבור הנ"ל לא מתאים בהשקפה הכללית אך דווקא הרגיש לי מתאים
בורנשטיין מיכל
3.8.2020|12:52
שאלה 1>
שאלה 1מיהו הגיבור מה איפיוניו ? האם הוא מתאים לציפיות שלנו?
בתחילת הסרט הגיבור הוא החייל המצרי המפקד. הוא המשכיל שנותן פקודות. הוא השכלתני המנסה לנהוג בהגיון בתוך המצב הלא הגיוני אליו נקלע.הוא לא מתאים לציפיות כיוון שהוא למעשה לא קובע כלום.
x
חלק ד שאלה 1: האם הסיפור ריאליסטי? לא זה עבר מהג'נר של סרט מלחמה ריאליסטי וג'נר סוראיליסטי/קומי.
המדבר מקום גדול חשוף ללא קורת גג חם מאוד ויבש אי אפשר לשרוד בו בלי מים וצל אי אפשר לחיות במקון כזה אין מקום מסתור הכל פתוח וחשוף
הרשטיין מארי
8.8.2020|17:30
שאלה 1>
המדבר הוא מקום מבודד, מקום שדווקא בו אדם מרגיש יכולת להתקרב לאלוהים, כמו בסיפורי בתנך, שבמקום זה האל התגלה אל אבותינו.
דהן ברוריה
9.8.2020|13:06
שאלה 1>
דהן ברוריה
9.8.2020|13:07
דהן ברוריה>
המדבר מקום המהווה סכנה אך מצד שני מזמן ניתוק מהמציאות והזדמנות לקדושה והתגלות אלוקית.
הירשנבאום אסתי
9.8.2020|13:52
שאלה 1>
המדבר מסמל מקום שומם, חסר כל. מקום מסוכן- חסר מים, צל.
חניה בת-אל
9.8.2020|14:21
שאלה 1>
המדבר מסמל שממון, חסר כל , מקום די מפחיד ולא תמיד נעים.
אבו יפעת
10.8.2020|12:14
שאלה 1>
המדבר הינו מקום מסוכן שחסר בו הכל אין מים אין אוכל גדול מאוד מפחיד ומקום שהולכים בקלות לאיבוד ויכולים לאבד חיים דרכי ההצלה מועטים בו סוג של הישרדות על מנת לחיות.
מאירוביץ דניאל
10.8.2020|13:10
שאלה 1>
המדבר הוא מקום מסוכן ובלתי צפוי , אך ניתן לשרוד בו ( וזה תלוי החלטות האל )
חתן תומר שמעון
11.8.2020|9:36
שאלה 1>
המדבר הינו מקום קשה לשרוד בו ,חם ומסוכן שמשיוקדת וללא מסתור.
אלוני אחיה
11.9.2020|11:12
שאלה 1>
המדבר שומם, מסוכן וריק אך גם מקור להתגלות מהשיממון
זכאי ענבל
15.9.2020|13:04
שאלה 1>
המדבר מתואר כמקום מסוכן , שורר בו חום כבד , שומם ויש מחסור במים , אלו עלולים להביא למותו של האדם
מויאל אהרון
30.9.2020|15:43
שאלה 1>
המדבר זהו מקום שומם חם מאד ואף מסוכן במדבר ישנם סכנות אשר אורבות בכל מקום וזהו הזמן להתפלל
יעיש עדי
30.9.2020|17:14
שאלה 1>
המדבר מקום גדול ושומם שבו אורבות סכנות רבות, קשה מאוד להתקיים, מקום שקט מאוד אך זהו שקט מדומה.
רוס דור
5.10.2020|23:30
שאלה 1>
המדבר הוא למקום של סכנה,חום כבד ומחסור במים שיכול לגרום למוות.
סהר נריה
6.10.2020|21:07
שאלה 1>
שלמרות שמדובר במקום מדברי שכוח אל על פניו עם כל כך הרבבה קושי, גם שם נגלה האל. אין נעלם מעיניו…!
בן מואייל אריק
7.10.2020|0:58
שאלה 1>
המדבר מקום גדול ושומם, מסוכן וקשה לקיום קשה, מקום שקט
המדבר הוא המקום שאלוהים מתגלה. המדבר הוא מקום מבודד ושקט דבר שמזמן את האל להתגלות.
אנגלברג רותם
3.8.2020|11:03
שאלה 2>
המדבר – מקום סכנה, אין בו מים (הגר וישמעאל), אין בו אוכל (תלונות העם – מה יאכלו), ומצד שני מקום שקל להתחבא בו כי הוא מחוץ לתחום הישוב(דוד), והוא גם מקום של התגלות האלוקים – אצל משה ואצל הגר, כי שם הכל פשוט, ריק, רק האדם עומד מול האלוקים שם ואין דברים חיצוניים. האדם מרגיש את התלות שלו באלוקים יותר מתמיד במקום כזה. שם יש מקום של האפסות של האדם מול האל.
מאפייני המדבר – שממה, חוסר במים ובמזון, מרחב עצום, פשטות.
ונטורה שירה
3.8.2020|11:03
שאלה 2>
המדבר זהו מקום מסוכן, החוסר במים עלול לגרום אפילו למוות, דווקא שם במקום המנותק הזה יש יותר התקרבות לרוחניות
פלור דניאלה
3.8.2020|11:23
ונטורה שירה>
המדבר מקום שקט ובודד ומזמין את האדם לחפש את ה' לפנות אליו..
מפגש ען האלוקים
גרשוני יני
3.8.2020|11:12
שאלה 2>
המדבר כמקום שומם המזמן סכנת חיים ומצד שני כמקום המייצר מפגש בין האדם, המוכר למשהו נעלה יותר, רוחני יותר. מפגש עם האלוהים או כמו בסרט מפגש עם הבלתי אפשרי
דעי ערן
3.8.2020|11:33
שאלה 2>
המדבר הוא מקום להתגלות ה', כי הוא מרוחק מישוב ויש בו סכנות ואין שם אוכל ושתיה, לכך יש בו ניתוק התאוות הגשמיות
נורימברג ישראלה
3.8.2020|11:46
שאלה 2>
למרות שהמדבר מייצג מקום מסוכן ומפחיד, זה המקום של מפגש האדם עם משהו אחר, נשגב כמו האלוהים
בורפקר רועי
3.8.2020|11:54
שאלה 2>
דווקא במקום שבו יש סכנה ופחד כמו המדבר ויש קושי, שמה הבלתי אפשרי יכול לקרות כמשל להתגלות אלוקית
לוי אורטל
3.8.2020|11:56
שאלה 2>
המדבר משמש כמקום מסתור, אין עוד נפש חיה מסביב, מקום עם סכנות ממשיות, חוסר במים ובמזון. מצד שני, מקום לגילוי והתגלות של ה' – במקרא, ובמציאות- מקום למציאת פתרונות לבעיות שלנו בחיים. (מקום שאפשר להתנתק מכל מה שמסביב ולחשוב בשקט)
פורת אלעד
3.8.2020|12:11
שאלה 2>
המדבר-רק במקום בו אתה פתוח,כשיש מהה אתה יכול לקבל …כמו כלי ריק אתה יכול לקבל את השם,את התורה כמו שקיבלו עם ישראל בסיני במדבר.
גם שאתה מוקף סכנה מכל צד ולאן שתביט אין כלום והכל שומם נשאר לך להסתכל למעלה לאביך שבשמיים.
נוה רחל
3.8.2020|12:25
שאלה 2>
המדבר הינו מהטבע העצום,כמה עצום ועם כוחות,כוחות הטבע.בהשוואה לבני האדם הקטנטנים.שרוח אחת חזקה או גשם שוטף יכולים לערער אותנו לעומת איתני הטבע.
כהן ליאת
3.8.2020|12:35
שאלה 2>
המדבר מהווה מקום בו האל יכול להתגלות , מקום מבודד ושקט.
אושרי הילה
3.8.2020|12:35
שאלה 2>
המדבר הנו מקום מבודד ושקט, מקום בו שוכן האל
גדג` אסתר
3.8.2020|12:39
שאלה 2>
המטרה של יציאת מצרים וההליכה במדבר היא דרך לפגוש את אלוקים, מצרים באותה תקופה הייתה אימפריה ,הייתה בה תרבות עשירה הם שהו שם במשך 200 שנה וספגו את התרבות המצרית ועכשיו במדבר יש פירוק של התרבויות הזרות. זהו שלב ביניים בו אני מקלף את הקליפות התרבויות כך האדם נשאר נקי ,אין כוחי ועוצם ידי אלא במדבר יש פשטות ,ענווה, זיכוך וכך אפשר לקבל את התורה.
חפץ נעה לירון
3.8.2020|12:48
שאלה 2>
איך מתוארים הישראלים? מהי גבורת הלוחמים הישראלים? כיצד הם ביחס לציפיותינו?-הישראלים רחוקים מלהיות דמות החייל הגיבור הלוחם והאמת די קשה לי לחשוב על חיילים קרביים שמתנהלים ככה, יותר היה מתאים לגובניקים. או אולי רק כדי להעצים את הצד המצרי הבמאי החליט להציגם בצורה כזו. אין כאן גבורה של לוחמים ישראלים בכל אופן
בורנשטיין מיכל
3.8.2020|13:02
שאלה 2>
למה נועדה השהייה במדבר?
השהייה במדבר נועדה לפרק את האנשים מהקליפות שלהם, מהתרבות הקודמת ומכל המניירות. השהייה במדבר נועדה לוודא שהדור שיקבל את התורה וייכנס בסופו של דבר לארץ ישראל יהיה דור עניו ללא תרבויות קודמות. עם חדש.
מזרחי ימית
3.8.2020|13:41
שאלה 2>
הבחירה במדבר כמרחב הפיזי שבו מתרחש עלילת הסיפור אינה מקרית, המקום הניטרלי, המקום נטול ה"זיווליזציה" לכאורה, החברות אמתית, ההתמודדות של האדם הפשוט, הקטן אל מול נפלאות הבריאה, העוצמה של המרחב, חוסר האונים של האדם שצריך להתמודד עם הקשיים שהמדבר מזמן, מקלף מהאדם את כל הרבדים והמגננות ומשאירו חשוף , שם במקום האמתי יכול להתרחש תיקון אמתי. כמו כן הבחירה לתת את התורה דווקא במדבר אינה מקרית, מקום בו האדום משיל מעליו את הזהויות , קשר בלתי אמצעי עם האל, המדבר מזמן את המפגש הזה באופן פרדוקסלי.
בצלאל דניאל
3.8.2020|13:52
שאלה 2>
המדבר הוא מקום שומם שבו אין אף נפש חיה, יש בו הרבה סכנות של התייבשות ומוות כי אין בו אוכל ומים ומצד שני זה מהקום שבו ה מתגלה כי ניתן להתנתק שם מכל דבר גשמי
פינקלשטיין קרן
3.8.2020|13:55
שאלה 2>
חלק ד שאלה 8: הקונפליקט עד עכשיו היה לשרוד במדבר ולהגיע לסואז והביתה. בחלק השני של סרט הקונפליקט שלו עכשיו הוא לחזור הביתה ולחזור להיות שחקן.
ערן קרני
3.8.2020|14:07
שאלה 2>
המדבר מקום שומם ומבודד. שוכן שם האל ומתגלה בו
אברהם אורלי
3.8.2020|16:43
שאלה 2>
חלק ה'- יציאת מצרים ומעמד הר סיני:
מטרת יציאת מצרים הוא לא א"י. המטרה היא שחרור מעבדות לחירות.
בני ישראל במצרים התבוללו לתוך התרבות המצרית ואם רוצים לייצר עם חופשי עם זהות משלו, צריך להתחיל לפרוק והמדבר הוא השלב ביניים, שבו צריך לסלק את כל הקליפות התרבותיות לפני הכניסה לא"י.
דוידי נועה
3.8.2020|20:44
שאלה 2>
חלק ב שאלה 5: הישראלים מתוארים כקבוצה חסרת כל ייחוד. דמויות פרזיטיות שדואגות רק לצרכים שלהן (רחצה, שירותים וכד'). אין שום גבורה ללוחמים הישראלים, הם אפילו מעוררים דחייה (בעיקר בסצנה של צריף השירותים), ו"מאכזבים" בכך שלא מספקים את הצורך שלנו להתגאות בהם. הצופה מוצא את עצמו מזדהה דווקא עם החייל המצרי שמתחבא, ודואג שהישראלים לא יגלו אותו. עבור צופה ישראלי יש כאן גם חלק בהיפוך התפקידים.
המקום המנותק הזה מהמציאות דווקא מתאים להתגלמות הרוחנית
x
מדבר זהו מקום מסוכן, החוסר במים ומזון גורם למוות, הסכנות אורבות מכל עבר ,חשוף,פגיע דווקא שם במקום המנותק הזה יש יותר התקרבות לרוחניות באמונה זה מה שנשאר
מדבר זהו מקום מסוכן, החוסר במים ומזון גורם למוות, הסכנות אורבות מכל עבר ,חשוף,פגיע דווקא שם במקום המנותק הזה יש יותר התקרבות לרוחניות באמונה זה מה שנשאר
כהן רוזן הילה
4.8.2020|20:48
שאלה 2>
המדבר מוצג כמקום שומם המזמן סכנת חיים מצד אחד ומצד שני כמקום המייצר מפגש בין האדם למשהו נעלה יותר, רוחני. מפגש עם האלוהים או כמו בסרט מפגש עם הבלתי אפשרי.
אושריאל דוד
5.8.2020|14:47
שאלה 2>
ההקשר מלחמת ששת הימים מול מלחמת לבנון הוא סיפור במלחמה הטרייה שאך נגמרה והדילמות שהעלתה, דרך מבט רחוק לא מציאותי על מלחמה שהתרחשה חמש עשרה שנים קודם, ויצירת דיון נוקב על אפשרות בניית גשר שיפגיש בין יהודים לערבים.
כהן ברוריה רינת
5.8.2020|19:11
שאלה 2>
המדבר הוא ייצוג של שממה וחוסר, לעומת מצריים מקום התאוות אימפריה ומילוי כל הצרכים באותה עת.
דוקא במקום השומם נטול הבלבולים והסחות דעת יכולה להינתן התורה. יש צורך לנקות את הגוף מכל הטומאות והאוות כדי להתעלות לקדושה.
הרשטיין מארי
8.8.2020|17:35
שאלה 2>
דווקא במדבר, המקום השומם האדם יכול להתנקות ולהוריד מעליו את כל הדברים השליליים שדבקו בו, כמו שקרה לבני ישראל שנדדו במדבר 40 שנה, כדי להתנקות מהתרבות הזרה שדבקה בהם.
דהן ברוריה
9.8.2020|13:16
שאלה 2>
המציאות הקיימת היא קשה, המעבר בינה לבין הדמיון קורה באמצעות שתיית המשקה המשכר שלאחריו המציאות הקודרת הופכת לקומית.
הירשנבאום אסתי
9.8.2020|13:54
שאלה 2>
במדבר יש שקט וחסר פיתויים, שם יכולה להתעמק מבחינה רוחנית.
חניה בת-אל
9.8.2020|14:22
שאלה 2>
במדבר השקט והרגוע יש את היכולת להתעמק באמונה מבחינה רוחנית.
מגד שני
9.8.2020|21:21
שאלה 2>
המדבר מצד אחד כמקום של סכנה קיומית. מקום ללא מים,יבש,שומם ומקום ללא אוכל.מצד שני המדבר מקום שמאפשר מחבוא\מסתור (הוא מחוץלתחום).
דווקא בשל העובדה שהמדבר הוא מקום פשוט הוא מאפשר התגלות אלוקית.האדם מרגיש כמה תלוי באל במקום כזה.
מאפייני המדבר: שומם,ללא מים\אוכל.מקום פשוט והמרחב שלו גדול
אבו יפעת
10.8.2020|12:18
שאלה 2>
התיאור של הישראלים קבוצה אין לה משמעו דמויות שדואגות רק לעצמם ולצרכים שלהם להתקלח לאכול להנות הלוחמים הישראלים לא מצויירים כגיבורים והם דוחים גם מאכזבים ובתיאור שלהם אין צורך להתגאות בהם על פי הצפייה יש הזדהות עם חייל מצרי שמתחבא ודואג לו להתגלות יש בו סוג של שינוי בתפקידים .
מאירוביץ דניאל
10.8.2020|13:14
שאלה 2>
ההקשר בין מלחמת ששת הימים למלחמת לבנון הוא הדמיון והשוני בין מלחמה כמלחמה ולא משנה איפה היא מתרחשת , בצפון הירוק או בדרום המדברי .
חתן תומר שמעון
11.8.2020|9:38
שאלה 2>
המדבר הוא מקום התגלות האל , מקום שקט
אלוני אחיה
11.9.2020|11:14
שאלה 2>
מתוך השיממון, הבדידות, מחשבות מתרוצצות והתגלויות פנימיות עולות ומאפשרות התגלות אלוקית וקרבה אליו
זכאי ענבל
15.9.2020|13:08
שאלה 2>
הרעיון הוא שדווקא בשל היות המדבר שומם ושקט , יכול האל להתגלות , אתה מתכנס בעצמך ללא חומריות וזה יכול להביא להתגלות אלוהית
יעיש עדי
30.9.2020|17:37
שאלה 2>
המדבר כמקום שומם וקודר מנותק מ"רעשי רקע" מאפשר התכנסות רוחנית ושם מתאפשרת התגלות אלוהית.
לכאורה המטרה של יציאת מצרים היא להגיע לארץ ישראל אבל לפי הפסוקים האלו היציאה למדבר דווקא היא הדרך לפגוש את אלוקים וזה באמת מה שקורה, קבלת התורה היא בהר סיני, בשיא המדבר דווקא, ולא בארץ ישראל כמו שהיינו חושבים. וזה שוב התגלות אלוקית במדבר דווקא כי זה מקום שבו הכל ריק ומאפשר קבלת אמונה.
העובדה שהם במדבר 40 שנה זה אחרי שחטאו וזה כדי ללמד אותם לקחים בדרך, לעבור תהליך של הפיכה לעם בשנים האלו שהם הולכים במדבר. מלכתחילה כשהם הוצאו ממצרים, זה לא דרך ארץ פלישתים – עזה שזו הדרך הכי קצרה להגיע בה לארץ, וזה עוד לפני החטא. היתה לה' מטרה להוליך אותם בדרך ארוכה יותר, שלא ירצו לחזור למצרים, צריך להוציא מהעם את התרבות המצרית שבה חיו הרבה שנים כדי שיוכלו להפוך לעם חופשי עם זהות משלו ולהכנס לארץ. וזה קורה רק כשהעם נמצא במקום מדברי, נטול כל תרבות (ולא ארץ אחרת) ואז מסלק את התרבות שספג ויוכל להתחיל עם תרבות ודרך חדשים משלו.
השהות במדבר גורמת לא רציונלי לפיו יש מעבר ממצב של מציאות למצב קומי
בורפקר רועי
3.8.2020|11:56
שאלה 3>
מעבר ממצב מציאותי והישרדותי (קבורת המת, מחסה, חיפוש אחרי מים) למצב קומי, שבו פתאום מתגלים בקבוקי אלכוהול אשר אותם החיילים המצרים שותים לשוכרה, וכך מתפתחות הסיטואציות הקומיות.
לוי אורטל
3.8.2020|11:57
שאלה 3>
בחלק זה ישנו מעבר חד מהמציאות אל הדמיון, המצב ההזוי שנוצר כתוצאה מחוסר במים
ונטורה בן אינוס ליאת
3.8.2020|12:04
שאלה 3>
השהות במדבר גורמת למצב לא אנושי ,מעבר חד בין מציאות אל דמיון.
הודיה מרציאנו
3.8.2020|12:14
שאלה 3>
יש מעבר מהמצב המציאותי- הדרמה למצב קומי, דמיוני,
פורת אלעד
3.8.2020|12:17
שאלה 3>
מצב של ממציאות לקומי.
המציאות היא קשה..דרך אחת לברוח מהמציאות הקשה גם של המלחמה וגם של ההמדבר והקשיים היא לברוח לעולם אחר בדרך של שתיית המשקה המשכר ואח"כ גם להפוך לדמות קומית..לדקלם מחזות ולהיכנס לתפקיד קומי מצחיק ולבדר את הסביבה.
כהן ברוריה רינת
3.8.2020|12:27
שאלה 3>
בז'אנר סרט מלחמה ציפינו למצוא סרט הנוגע לדרמה מלחמתית, דם פצועים ושאלות קיומיות.
המשך הסרט מפתיע בשינוי הז'אנר והיפוך המציאות למשחק קומי, הצגת הדמויות באור אחר, בה הם משתכרים, משילים את כלי המלחמה והופכים לשחקנים על במה- כאשר אחד מהם חוזר לבמה שאוהב ומדמיין עצמו עליה.
הציפיות מהפתיחה והמשכה אינם תואמים
גלמן חן
3.8.2020|12:30
שאלה 3>
השהות במדבר עם היין הופכת את כל הסיטואציה לקומית ומוקצנת כי אפילן מים אין להםף ואהלכוהול מאפשר לדרמה להפוך לקומדיה סוריאליסטית
נוה רחל
3.8.2020|12:30
שאלה 3>
עוברים בסרט מדראמה לחלק שהוא פחות מציאותי,שתיית אלכוהול במדבר,ופה מתחיל מעבר לקומדיה .
כהן ליאת
3.8.2020|12:36
שאלה 3>
המעבר בעצם ממצב מציאותי למצב קומי, השכרון במדבר….
אושרי הילה
3.8.2020|12:37
שאלה 3>
מעבר מן המציאות אל הדמיון
באביוב חירות
3.8.2020|12:41
שאלה 3>
בחלק ד' (המפגש עם הג'יפ), ישנו מהפך בעלילה.
עד עכשיו הוצגה עלילה ריאלסטית של מציאות מלחמתית. פתאום מופיע ג'יפ עם אדם שמת בתנוחה מאד לא שגרתית במושב האחורי (תמונה שמעוררת שאלות כמו למה הוא לא נהג? היכן הנהג אן שאר חבריו וכד'). לאחר מכן במקום מים שטבעי שיהיה בג'יפ מלחמתי מופיע היין. עצם שתיית היין מרחיקה את הדמויות עוד מהמציאות. כלומר, יש פה מעבר ברור בין ז'אנר ריאלסטי לז'אנר סוריאלסטי קומי.
עם ההיפוך בז'אנר מגיע ההיפוך בין הגיבורים, פתאום דווקא החבר תופס מקום מרכזי ומניע את העלילה והשני נגרר אחריו.
פרידמן מירי
13.8.2020|13:13
באביוב חירות>
יש מהפך. פתאום נהיה אקטיבי. היין שנמצא שם ולא מים יין משמש לבריחה.השתטות
אלולי נביל
3.8.2020|12:42
שאלה 3>
מעבר ממצב מציאותי והישרדותי ,ולברוח לעולם אחר בדרך של שתיית יין המשכר ואח"כ גם להפוך לדמות קומית..לדקלם מחזות ולהיכנס לתפקיד קומי מצחיק ולבדר את הסביבה. מעבר חד בין מציאות אל דמיון.
חפץ נעה לירון
3.8.2020|12:54
שאלה 3>
כן יש בסרט מימד פוליטי , על אף העלילה הדרמטית- קומית- מלחמתית הוא מתייחס בבסיסו לסכסוך הישראלי-ערבי
ערד נטלי
3.8.2020|12:59
שאלה 3>
מעבר לא אמיתי ממצב מציאותי של חוסר שתייה ואוכל, יובש ושמש קודחת למצב שיש בו אלכוהול איכותי באמצע המדבר ונותן להם להשתטות. הם מתנהגים כשיכורים ומסכנים את עצמם במוות.
פינקלשטיין קרן
3.8.2020|13:59
שאלה 3>
חלק ה, שאלה 1: המטרה של יציאת מצרים היא לכאורה להפוך לעם ולהגיע לארץ ישראל אבל השהות במדבר עוזר לבני ישראל להגיע לזה מוכנים. הם מקלפים את הזהות שלהם מהעבר ומהשהות במצרים ורק אז יהיו מוכנים לפגוש את ה' ולקבל את תורה ולהיכנס לארץ ישראל. כמו החיילים בסרט, הם בסוף כולם שווים אחד לשנייה בצללים.
בצלאל דניאל
3.8.2020|14:06
שאלה 3>
ישנו מעבר בין סרט מציאותי של מלחמה לבין סרט קומי וזה קורה לאחר שהם מוצאים את הגיפ של השוודי עם בקבוקי האלכוהול ואז משתכרים וכל אחד נהפך למה שהוא חולם להיות
מזרחי ימית
3.8.2020|14:08
שאלה 3>
המעבר מסרט דרמה לכאורה שעוסק במלחמה, חיילים , וכוחות מנוגדים למציאות סורייאליסטית, על גבול הפנטזיה, משווה לסרט היבט קומי ובאופן מפתיע דווקא מכורח המעבר הזה נחשפת אמת פשוט , ראיית האדם באופן הפשטני ביותר, ללא מסכות, סטיגמות ותבניות, ומתוך הסורייאליסטיות הזו נוצרת "אחווה לוחמים" דמיונית, אוטופית, מעין חזון אחרית הימים ושם המסר האמתי שהטקסט טומן בחובו, להיות אדם במובן הקטן, הפשוט שיכול לגשר על תהומות כה גדולים בחיינו.
דוידי נועה
3.8.2020|20:49
שאלה 3>
חלק ד' שאלה 7: מאז המפגש עם הג'יפ הגיבור הראשי הופך להיות ה"שחקן". עד עכשיו הוא היה פאסיבי ושקט, לפתע הוא הופך להיות הדובר הראשי. הקונפליקט שלו הוא הרצון שלו לחזור למצרים לקבל תפקיד ראשי שהוא לא תפקיד ה"יהודי" (שיילוק). הוא נחוש לחזור לשחק בתאטרון כדי להיזכר כגיבור קלאסי, ואינו רוצה שיזכרו אותו בתפקיד הראשי היחידי אותו שיחק עד עתה.
זרובבלי שירלי
3.8.2020|23:37
שאלה 3>
הסיפור כבר לא ראליסטי ולא דרמטי. מציאת הג'יפ והאלכוהול במדבר הופכים את הסיפור ללא ראליסטי ולקומי.
אשכנזי עמית
4.8.2020|8:55
שאלה 3>
יש מעבר ממצב מציאותי למצב שונה בגלל נושא שתיית היין במדבר שזה לא הגיוני ואז אנו עוברים למצב הקומי
מלכה זהר תפארת
4.8.2020|17:23
שאלה 3>
המעבר הינו מעבר ממצב של מציאות למצב של חוסר הגיון ודמיוןן וזאת בעקבות השתכרותם
כהן רוזן הילה
4.8.2020|20:49
שאלה 3>
בחלק זה ישנו מעבר חד מהמציאות אל הדמיון, המצב ההזוי שנוצר כתוצאה מחוסר במים וההשתכרות.
אושריאל דוד
5.8.2020|14:48
שאלה 3>
הציפיות לגבי סיפור המלחמה הם, סיפור וצילומי קרבות, מאבקים הרואיים מול האויב, אחוות לוחמים, ניצחון מול הפסד.
בוקובזה נלן
8.8.2020|17:16
שאלה 3>
מעבר בעצם ממציאות למקום לא מציאותי דמיוני יותר ממקום שין שפע שתייה ואוכל למעבר דמיוני של שפע אוכל ואלכוהול הופך את זה לקומי יותר וכל זה בגלל שהשתכרו
הרשטיין מארי
8.8.2020|17:38
שאלה 3>
המעבר מהמלחמה למצב שהם בתודעה חלקית כתוצאה משכרותם, מאפשרת לנו הצופים לראות את הצד השני, שהוא האויב, כאדם כמו כל אדם. כמו כן המעבר הזה מכניס הומור וקלילות לתוך הסיטואציה הקשה.
דהן ברוריה
9.8.2020|13:37
שאלה 3>
מטרת ההליכה במדבר היא ניסיון ההתמודדות של עם ישראל עם כל הקשיים הטמונים בו מתוך אמונה באלוקים וקיום מצוותיו על אף הקשיים.
הירשנבאום אסתי
9.8.2020|13:57
שאלה 3>
מעבר מג'אנר לג'אנר, מדרמה לקומי. להשתכר במדבר- שיכור במדבר לא הגיוני.
מגד שני
9.8.2020|21:31
שאלה 3>
ישנו מעבר ממצב למצב. בין מציאות לדמיון.ממצב של יובש וחום במדבר שאין מים לשתות ו למצב לא מציאותי (דמיוני)ואפילו קומי של השתכרות מיין…
מאירוביץ דניאל
10.8.2020|13:16
שאלה 3>
המעבר ממצב מציאותי למצב סוריאליסטי בא להראות כי כלל בני האדם שווים .
מעבר ממציאות הישרדותית של חוסר באוכל וחיפוש מים למצב קומי שבו פתאום מוצאים אלכוהול באמצע המדבר החיילים המצרים שותים לשוכרה וזה מאפשר להם להשתטות עד לסכנה ובכך מתפתחות הסיטואציות הקומיות.
הגיבור הוא "השחקן". עד עכשיו הקונפליקט היה להתגבר על הצמא ולמצוא מים. הקונפליקט החדש שלו הוא להגיע הביתה ולהצליח להשיג תפקיד משמעותי של כבוד ולנצח את דמות "היהודי"
דיין אשר
3.8.2020|11:42
שאלה 4>
הקונפליקט מייצר מצבים חדשים
יש גיבור קומי שהופך לשחקן
הצמא גורמת להזיות
ונטורה שירה
3.8.2020|12:03
שאלה 4>
חלק ח' – הוא קילף את כל הקליפות, יש תהליך מתמיד שבסופו של דבר נשאר בלי שום זהות מקורית, לכן אומרים התבלבל בתפקידים. דווקא הפוך על הפוך הוא ניצל.
הוא כל כך רצה לא להיות יהודי בתפקיד חייו ודווקא כאן במונולוג הוא חוזר למונולוג היהודי אך ללא זהות של יהודי אלא לאדם אנושי, יש שחרור מהתרבות, המדבר הוא של כולם על פי חז"ל
פורת אלעד
3.8.2020|12:24
שאלה 4>
הקונפליקט-מחיילים במלחמה שרק רוצים לחזור הביתה ומפחדים מהישראלים שהם האויבים אז הם בסוג של מחזה מתחברים ליהודים, מבדרים אותם ומתחברים אליהם ומראים שבסה"כ אנחנו לא שונים אחד מהשני.
נוה רחל
3.8.2020|12:36
שאלה 4>
הקונפליקטים משתנים בהתאם לסיטואציה בה נמצאים הגיבורים,מחיילי מלחמה שפוחדים להיפצע להיהרג,הם במלחמת הישרדות במדבר למים ומחסה,ומשם מפגש עם יהודים.שוב לשרוד לבדר אותם להוכיח אנחנו בני אדם כמוכם.ולהגיע הביתה ..
טאפש אמל
3.8.2020|12:37
שאלה 4>
הגיבור הוא השחקן המדמה חייל מצרי פשוט הקונפליקט שלו בהתחלה לשרוד ולמצוא משהו שיציל את חייו כמו מים או כל אמצעי אחר, אחר כך הקונפליקט הופך להיות איך הוא יגיע למטרה הסופית שלו הביתה, הדבר החזק בו זה התגברות על הפחד שלו מהישראלים שהם אויבים ואז הוא הופך אותם כמעט לחברים והוא מראה להם שהם לא שונים אחד מהשני וזה מבטא את מסר של יציאת מצריים כאשר היו מספר של תרבויות דעות שונות וגישות ובסוף התחברו יחדיו על מנת להגיע למטרה הסופית.
כהן ברוריה רינת
3.8.2020|12:48
שאלה 4>
הגיבור הוא החייל- דמות הריאליסט שהקונפליקט שלו הוא מציאת מים במדבר.
הגיבור הנוסף שהופך בהיפוך תפקידים לגיבור קומי שמעוניין לחזור לבמה לשחק את תפקיד חייו ולכבוש את הבמה.
הדמויות מחליפות תפקידים עם סגנון הז'אנר שמתחלף מדרמה לקומדיה .
מהו המרחב של הסרט , מה מאפיין אותו?- הסרט מתרחש במדבר סיני , אם נחזור אחורה זהו האזור הג"ג שמפגיש ביננו לבין המצרים, אז ביציאת מצרים המרדף של המצרים אחרינו וכעת בסרט הזה החיילים המצרים "בורחים" מן הצבא הישראלי. הוא מוקד ההתרחשות על רצף הזמן
הודיה מרציאנו
3.8.2020|13:22
שאלה 4>
הגיבור הוא השחקן. בהתחלה הקונפליקט שלו היה מציאת המים במדבר. בהמשך הקונפליקט היה כיצד להגיע הביתה.
אבירם אינה
3.8.2020|15:07
שאלה 4>
לאיזה ז'אנר קולנועי עברנו? עוברים מסרט שהיה דרמה ראליסטית במאבק נגד המדבר לקטע סוריאליסטי, ומשם לקומי. לגבי הגיבור, עברנו מהגיבור הפרקטי, הראליסטי, הדרמטי, לאנטי גיבור מגוחך, קומי, לא ריאליסטי.
אשכנזי עמית
4.8.2020|8:56
שאלה 4>
הגיבור הוא השחקן שעובר מהאתגר הראשון של השרדות אל האתגר השני של לחזור הבייתה
אושריאל דוד
5.8.2020|14:51
שאלה 4>
הגיבור ,אפיונו והתאמתו לציפיות שלנו – שני חיילים מיצרים משוטטים אבודים במדבר סיני, במטרה להגיע ולחצות את התעלה ולחזור לביתם, עלילת הסרט מאופיינת על ידי שילוב פוליטיקה של התקופה, שימוש בצילומי נוף מדבריים,, סצנות קומיות על מלחמה חסרת טעם, דרמה, הומור וטרגדיה שלא נפתרה עדיין, ציפייתנו מן הסרט שיהיה סרט הלל ושבח למלחמת ניצחון מזהיר והרואי, אך הסרט משמש כסרט ביקורת על מלחמה מיותרת והמחיר האפל שלה.
בוקובזה נלן
8.8.2020|17:22
שאלה 4>
הגיבור הוא החייל השחקן החיילים המצריים שרוצים להמשיך לחיות לחזור הביתה עליו להתגבר על הפחד מהחיילים הישראלים כך שהוא מתגבר על הפחד תוך כדי כך שהוא תחבר אליהם בהומור הם נהפכים לחברים
הרשטיין מארי
8.8.2020|17:42
שאלה 4>
הגיבור הוא החייל שהקונפליקט שלו לחפש מים. הדמות השנייה בהמשך העלילה הופכת למרכזית, אך הפעם הקונפליקט שלו הוא להגשים את חלומו, לחזור הביתה ולהיות שחקן.
מגד שני
9.8.2020|21:35
שאלה 4>
הגיבור- השחקן. בהתחלה הקונפליקט שלו זה למצוא מים. אך בהמשך הקונפליקט שלו לחזור הבייתה ולהיות שחקן
מאירוביץ דניאל
10.8.2020|13:20
שאלה 4>
הגיבור – הוא בכלל לא לוחם אלה שחקן שמצא את עצמו במצב של מלחמה ללא בחירה וכל מה שברצונו לעשות זה להצליח במשחק לאחר סיום המלחמה. ( ולהפסיק להיות יהודי כדמות שאותה משחק בתאטרון )
איננו מתאים לצפיות , הצפייה היא " גיבור מלחמה " .
נטע אינגבר
13.8.2020|9:43
שאלה 4>
הגיבור הוא "החייל הפשוט " המצרי. הוא הרג את המפקד, דאג לקבורה, מוביל לחיפוש המים….
נטע אינגבר
13.8.2020|10:51
שאלה 4>
הסיפור נהיה ביזארי. פתאום, באמצע המדבר ישנו ג'יפ של האו"ם ובתוכו שתייה חריפה. הרי היינו מצפים שאם כבר, יהיו שם בקבוקי מים
אלוני אחיה
11.9.2020|11:18
שאלה 4>
כולם בני אדם בסוף. חיילים שרגע לפני רוצים להרוג האחד את השני עוברים למטרה משותפת אחת של חזרה הביתה
זכאי ענבל
15.9.2020|13:15
שאלה 4>
ישנם 2 חיילים שאבודים במדבר סיני, בכדי ולחצות את התעלה ולחזור לביתם,כאשר הגיבור הוא החייל שהקונפליקט שלו לחפש מים. הדמות השנייה הופכת למרכזית, אך הפעם הקונפליקט שלו הוא להגשים את חלומו ולהצליח לחזור הביתה ולהיות שחקן.
סוגי ההתרחשויות במדבר קשורות בחלקן למצוקות אותם חווים במדבר,חוסר במים ,מזון.
להגר נגמרים המים לתינוקה,בני ישראל מלינים אל אהרון שאין אוכל.
והמדבר הינו מקום שאפשר להסתתר בו .דוד מצליח להסתתר מפני שאול במדבר.
פלור דניאלה
3.8.2020|11:27
למרות כל הקשיים שקיימים במדבר הקונפיליקט להצליח לקבל תפקיד חדש
פלור דניאלה
3.8.2020|11:28
למרות כל הקשיים שקיימים במדבר הקונפיליקט להצליח לקבל תפקיד חדש
פלור דניאלה
3.8.2020|11:28
דאבוש סמדר
3.8.2020|11:50
המטרה של ההליכה במדבר היא הליכה אחרי אלוהים…והמטרה שבהליכה במדבר היא לנקות את האדם ולהביא אותו לקשב מירבי עם אלוהים.
אנגלברג רותם
3.8.2020|11:52
המטרה היא ניקוי האדם והבאתו לקשר בלתי אמצעי עם האלוקים. האב מייסר את בנו לטובתו וככה ה' הוליך את העם במדבר כדי לנסות אותו ולהיטיב לו בסוף, כדי שהעם לא יחשבו שזה בזכות עצמם או בזכות מעשיהם, אלא בענווה, שידעו שזה בזכות האלוקים. זה לא עונש כי זה בשביל להיטיב להם. המדבר שבו העם תלויים רק באל עוזרת להם להרגיש כך, שהם תלויים רק בו ולהבין שכל מה שהוא עושה זה לטובתם בסופו של דבר, זה מנקה אותם ומקרב אותם אליו.
גדג אבריאל
3.8.2020|12:28
חלק ז' – מה המטרה של ההליכה במדבר?
מדברים ח' עולה שבעצם מטרת ההליכה במדבר בשביל לבנות את העם "למען ענותך לנסותך" מעיין בדיקה והכנה של העם האם מוכנים לשמור תורה ומצוות? סוג של גיבוש תועדתי לעם – "ויענך וירעיבך" ומתוך הרעב ה' מראה לך שהוא זה שדואג לך – "ויאכלך המן".
גדג אבריאל
3.8.2020|12:31
חלק ז' האם ההליכה במדבר זה עונש?
מהכתוב עולה שלו, אין קשר לחטא המרגלים. אלא בעצם תהליך עיצוב ובניה, בנית ראיה לעם כלפי הקב"ה.
תגובה אחת
בוקובזה נלן
8.8.2020|17:30
גדג אבריאל>
מטרת הליכה במדבר – ראשית זה לא עונש זה כמו הכנה של האדם לקראת פגישה עם אלוהים קשר עם אלוהים כמו נקיון עצמי טיהור כמו מקווה
טאפש אמל
3.8.2020|12:43
חלק ז' האם ההליכה במדבר זה עונש?
ממה שכתוב, שעתי היא שאין קשר לחטא המרגלים אלא בעצם ההליכה במדבר זה סוג של התחברות לאל ותהליך ניתוק והתפטרות מעול פנימי רע סוג של היטהרות , המטלה היתה לעבור את המדבר לעבור לחירות ולהגיע למטרה סופית שזה ביתו של החייל ולעם ישראל זה להגיע לארץ ישראל במדבר זו דרך לפגוש את אלוהים ואם נקשור את זה לסיפור של עם ישראל למרות המרחק הקצר בין מצריים לישראל אבל הישארות 40 שנה במדבר על מנת להגיע לסוג של טהרה פנימית בתוך כל המנטאליות והדעות השונות לכן זה לא נראה כעונש אלה כטהרה והשגת מטרה.
הקונפליקט מייצר מצבים חדשים בהתחלה לשרוד ולמצוא משהו שיציל את חייו כמו מים או כל אמצעי אחר, אחר כך הקונפליקט הופך להיות איך הוא יגיע למטרה הסופית שלו הביתה.
אושריאל דוד
5.8.2020|15:42
חלק ב'
5. איך מתוארים הישראלים? מהי גבורת הלוחמים הישראלים? כיצד הם ביחס לציפיותינו?
החיילים מתוארים כחסרי אחריות, מבולגנים, בעלי בטחון עצמי מופרז, בזבזני מים במדבר, מזלזלים אחד בחפצי חברו, משחקים במלחמה בכאילו, נראים ונשמעים בני אנוש רגילים מן השורה, גבורתם מתבטאת בחרבון בתוך המוצב המצרי, בזבוז מי השתייה למקלחת, הם מתוארים כאנטי תזה לחיל הישראלי המתואר כלוחם עז נפש, חסר פחד, השש אילי קרב.
אושריאל דוד
5.8.2020|15:52
6. כיצד מ נגיד הבמאי בין הגיבור לבין הישראלים ? לבין גיבור
המשנה ?
הגיבור מסתתר בפחד מחשש להתגלות, מחכה להזדמנות לברוח מהמקום, הישראלים מתנהגים כאדוני המקום, מזלזלים בו ומשתמשים בו כלאחר יד, אין בהם פחד מאויב מסתתר במקום, גבור המשנה לא נכנס למתחם ומחכה בדאגה לחברו שנכנס, למשמע היריות מהמוצב.
אושריאל דוד
5.8.2020|15:59
7. מה היחס לשחרור ירושלים? האם זה סרט פוליטי ?
למרות היחס המזלזל בידיעה בעיתון על שחרור ירושלים, בו הקצין מנגב את ישבנו בסיום עשית צרכיו, איני רואה דיון או שיח פוליטי בנדון, אלא חלק מהתנהגות הלא מחמיאה לדמות החיל הישראלי.
אושריאל דוד
5.8.2020|16:16
חלק ג' המדבר:
המרחב : מהו המרחב של הסרט , מה מאפיין אותו
מרחב הסרט הוא חולות מדבר, המאופיינים במרחב אין סופי, ארים גבוהים ורחוקים, שמש יוקדת, יובש, שיחי מדבר, בדואים, דרכי עפר, חול טובעני.
אושריאל דוד
5.8.2020|16:25
דיון בסוגיית המדבר – מקורות
1. מהן סוגי ההתרחשויות במדבר ולמה ?
התגלות אלוהים או מלאכו לבני אנוש המסתובבים במדבר, פחד מצמא ורעב ומוות במדבר, מקום מפלט ומגן מאויבים ורודפים, כי מרחבי המדבר, השקט, ועוצמת גודלו, ללעומת קטנותו ואפסותו של האדם, מאפשרים מצבים אלו.
אושריאל דוד
5.8.2020|16:29
2. אילו 2 ממדים של המדבר באים לידי ביטוי בסיפורים הללו?
ממד עוצמת הגודל, וממד החום הגדול והשקט מסביב
אושריאל דוד
5.8.2020|16:35
3. מה הם מאפייני המדבר בסיפורים השונים ?
מאפייני המדבר הם: חום גדול הגורם להתייבשות, מקום מרעה וקדושת המקום, מקום ללא אוכל ומים הגורם למצב סגפנות, מקום מסתור ומגן.
הירשנבאום אסתי
10.8.2020|9:18
הגיבור הוא החייל והקונפליקטים משתנים בהתאם להתרחשות.
פרידמן מירי
13.8.2020|13:17
החיילים מתוארים כאחד האדם. בזבזנים ומעיזים להתחכם. בענינ זה משפיל ושובר את דמותו של החייל עליה גדלנו
תגובות אחרונות
פרידמן מירי
13.08.202013:17
החיילים מתוארים כאחד האדם. בזבזנים ומעיזים להתחכם. בענינ זה משפיל ושובר את דמותו של החייל עליה גדלנו
הירשנבאום אסתי
10.08.20209:18
הגיבור הוא החייל והקונפליקטים משתנים בהתאם להתרחשות.
אושריאל דוד
5.08.202016:35
3. מה הם מאפייני המדבר בסיפורים השונים ? מאפייני המדבר הם: חום גדול הגורם להתייבשות, מקום מרעה וקדושת המקום, מקום ללא אוכל ומים הגורם למצב סגפנות, מקום מסתור ומגן.
אושריאל דוד
5.08.202016:29
2. אילו 2 ממדים של המדבר באים לידי ביטוי בסיפורים הללו? ממד עוצמת הגודל, וממד החום הגדול והשקט מסביב
אושריאל דוד
5.08.202016:25
דיון בסוגיית המדבר – מקורות 1. מהן סוגי ההתרחשויות במדבר ולמה ? התגלות אלוהים או מלאכו לבני אנוש המסתובבים במדבר, פחד מצמא ורעב ומוות במדבר, מקום מפלט ומגן מאויבים ורודפים, כי מרחבי המדבר, השקט, ועוצמת גודלו, ללעומת קטנותו ואפסותו של האדם, מאפשרים מצבים אלו.
אושריאל דוד
5.08.202016:16
חלק ג' המדבר: המרחב : מהו המרחב של הסרט , מה מאפיין אותו מרחב הסרט הוא חולות מדבר, המאופיינים במרחב אין סופי, ארים גבוהים ורחוקים, שמש יוקדת, יובש, שיחי מדבר, בדואים, דרכי עפר, חול טובעני.
אושריאל דוד
5.08.202015:59
7. מה היחס לשחרור ירושלים? האם זה סרט פוליטי ? למרות היחס המזלזל בידיעה בעיתון על שחרור ירושלים, בו הקצין מנגב את ישבנו בסיום עשית צרכיו, איני רואה דיון או שיח פוליטי בנדון, אלא חלק מהתנהגות הלא מחמיאה לדמות החיל הישראלי.
אושריאל דוד
5.08.202015:52
6. כיצד מ נגיד הבמאי בין הגיבור לבין הישראלים ? לבין גיבור המשנה ? הגיבור מסתתר בפחד מחשש להתגלות, מחכה להזדמנות לברוח מהמקום, הישראלים מתנהגים כאדוני המקום, מזלזלים בו ומשתמשים בו כלאחר יד, אין בהם פחד מאויב מסתתר במקום, גבור המשנה לא נכנס למתחם ומחכה בדאגה לחברו שנכנס, למשמע היריות מהמוצב.
אושריאל דוד
5.08.202015:42
חלק ב' 5. איך מתוארים הישראלים? מהי גבורת הלוחמים הישראלים? כיצד הם ביחס לציפיותינו? החיילים מתוארים כחסרי אחריות, מבולגנים, בעלי בטחון עצמי מופרז, בזבזני מים במדבר, מזלזלים אחד בחפצי חברו, משחקים במלחמה בכאילו, נראים ונשמעים בני אנוש רגילים מן השורה, גבורתם מתבטאת בחרבון בתוך המוצב המצרי, בזבוז מי השתייה למקלחת, הם מתוארים כאנטי תזה לחיל הישראלי המתואר כלוחם עז נפש, חסר פחד, השש אילי קרב.
אלולי נביל
3.08.202012:49
הקונפליקט מייצר מצבים חדשים בהתחלה לשרוד ולמצוא משהו שיציל את חייו כמו מים או כל אמצעי אחר, אחר כך הקונפליקט הופך להיות איך הוא יגיע למטרה הסופית שלו הביתה.
פינסקר אלכסיי
מדובר במדבר והר, אנשים קטנים לעומת המציאות
אביטל אסתי
המדבר כמקום מסוכן , שומם
דיין אשר
המדבר משול למקום של סכנה בו יש חום כבד וחוסר במים שיכול להביא למקרה מוות
פלור דניאלה
המדבר מציין מקום שומם חם שם שקט מפחיד מסוכן יש הרבה סכנות שאורבות
מצב לפנות לאלוקים להיתפלל
ונטורה שירה
אוונטי פופולו זהו שיר מפורסם של קומוניסטים מתחילת המאה הקודמת, הפירוש הוא קדימה.
גרשוני יני
שומם, חסר, רק חול ושמיים. ניתוק
נורימברג ישראלה
ההתרחשויות שיש במדבר מפחידות, מסוכנות, מזמנות סכנות בעיקר בגלל מחסור במים ובמזון. אין מקום מסתור לא מפני השמש ולא מפני אויבים. בסיפורים בתנ"ך רואים שאלוהים מתגלה במקום הכי קשה, במדבר.
ערד נטלי
מדבר מקום גדול ומפחיד, מסוכן עד למוות.
אלוהים מתגלה במקום הפשוט והשקט שהוא המדבר
ויינברג אורטל
2 מימדים של המדבר: מקום עם סכנות רבות ומצד שני מקום מסתור והתגלות אלוקים.
דאבוש סמדר
המדבר מתואר כמקום מסוכן, אין מים, אין אוכל מאד חם- המדבר מתאר סכנה. למרות זאת גם המדבר משמש כמקום מסתור וכמקום של התגלות אלוהים.
כהן ברוריה רינת
מדבר שמם, רחוק מהציוויליזציה, מקום סכנה ללא מים, דווקא ממנו אולי תצמח הארה כמו שהיתה למשה או להגר
דעי ערן
המדבר מקום שקט ללא הפרעות, שם הכי ניתן לערוך חשבון נפש ומחשבה. פתוח לכולם ללא בעלות של מישהו. אך עדיין מקום מסוכן, חוסר מים ומזון וסכנה מחיות טורפות.
יפרח ערן
הדבר מייצג את הסכנות ואת הקשיים אולי זה כמטפורה לקושי והמסוכנות לחיים ולדרך שהאם עובר בחיים שלו
בורפקר רועי
המדבר הינו מקום מבודד שבו אורבות סכנות רבות.. הקושי המרכזי במדבר הוא להשיג מים ומזון על מנת להצליח לשהות ולצעוד במדבר לעבר מקום מחסה.
אם זאת דווקא במקומות כאלו אלוקים יכול להתגלות ולבצע ניסים- משל משה רבנו ועוד.
לוי אורטל
המדבר הוא מקום מפלט, מקום ללא "חיים", אתה נמצא בו לבד מתמודד מול איתני הטבע והקשיים שיש בו
ונטורה בן אינוס ליאת
המדבר הוא מקום שומם ,חם מאוד ביום וקר בלילה ואין מקורות מים .המדבר מזמן סכנות רבות והתמודדות לא פשוטה.
הודיה מרציאנו
המדבר הוא מקום סכנה, ללא מים. מצד שני- במדבר היו התגלויות של אלוקים, מקום מחסה
פורת אלעד
המדבר-מקום אין סופי,מנותק מהציאות, מקום בו יש סכנה וקשה לשרוד בו.
גלמן חן
המדבר כמקום חם ומסוכן,והימצאות בו בלי מים מסוכנת גם היא. במקום כזה אפשר להתעלות רוחנית
טאפש אמל
המדבר הוא מקום שטועים בו, גדול מאוד אין מים ואוכל, ההוא מסמל יובש וסכנת חיים , חם מאוד ביום וקר מאוד בלילה מקום שהוא מחוץ ליישוב והולכים לאיבוד בו.
באביוב חירות
ההתרחשויות העולות מהמקורות המקראים שהוצגו מאפיינות את המדבר בשני מימדים שונים: מצד אחד מקום סכנה (חוסר במים, מזון, האדם חשוף וכו'..) ומצד שני, מקום המזמן הסתרת הקליפות וחזרה למקור.. רולניות וקרבה לקב"ה.
גדג` אסתר
במפגש עם הג'יפ הסיפור לא נותר ראליסטי הוא הופך לסוראליסטי , מתחיל לחדור אלמנט קומי ( שותה מהבקבוק ומרים אותו כלפי החייל המת ואומר לו " לחיים")
כהן ליאת
המדבר משול בעצם למקום המהווה סכנה, הוא שומם.
אושרי הילה
במדבר משול למקום שומם ומסוכן
אלולי נביל
המדבר היינו מקום מבודד שבו אורבות סכנות רבות.. הקושי המרכזי במדבר הוא להשיג מים ומזון על מנת להצליח לשהות ולצעוד במדבר לעבר מקום מחסה."ניתוק"
חפץ נעה לירון
מי הגיבור ? מה אפיוניו ? האם מתאים לציפיות שלנו?- הגיבור הוא החייל המצרי (חאלד), הוא לכאורה "הרציונלי" עד כמה שניתן להיות במצב שכזה ומבין שכדי לשרוד את המהמורות בדרך צריך להתנהל בצורה לא שגרתית כפי שבאמת הוא עושה. אולי הגיבור הנ"ל לא מתאים בהשקפה הכללית אך דווקא הרגיש לי מתאים
בורנשטיין מיכל
שאלה 1מיהו הגיבור מה איפיוניו ? האם הוא מתאים לציפיות שלנו?
בתחילת הסרט הגיבור הוא החייל המצרי המפקד. הוא המשכיל שנותן פקודות. הוא השכלתני המנסה לנהוג בהגיון בתוך המצב הלא הגיוני אליו נקלע.הוא לא מתאים לציפיות כיוון שהוא למעשה לא קובע כלום.
חלק ד שאלה 1: האם הסיפור ריאליסטי? לא זה עבר מהג'נר של סרט מלחמה ריאליסטי וג'נר סוראיליסטי/קומי.
פינקלשטיין קרן
חלק ד שאלה 1: האם הסיפור ריאליסטי? לא זה עבר מהג'נר של סרט מלחמה ריאליסטי לג'נר סוראיליסטי/קומי.
ערן קרני
מדבר והר. מדבר משול למקום שומם. מסוכן
אבירם אינה
מרחב הסרט הוא המדבר. מקום מסוכן, מחוץ לישוב, מקום שמזמן קדושה, שקט, שלווה ודממה. קטנות האדם ניכרת לעומת ההרים הגבוהים והמרחבים הפתוחים האינסופיים.
אברהם אורלי
הסיפור לא נותר ראליסטי. עברנו לג'נר קומי סוריאליסטי. הגיבור מאז המפגש עם הג'פ הוא הפקוד.
השם שלו הוא השחקן והקונפליקט הוא שהוא רוצה לחזור לחיים ולשחק תפקיד.
קונפליקט זה שונה – השאיפה הדרמטית הופכת למשהו קומי.
דוידי נועה
חלק א' שאלה 3: הציפיות שלנו מסרט מלחמה הן סרט על לוחמים ישראלים, הסתבכות ופתרון הירואי שיציג אותם כאנשים מורכבים אך בעיקר פטריוטים ואמיצים.
ברזלי איזבל ליז
המקום זה מדבר שנחשב מקום מסוכן
זרובבלי שירלי
חוסר במים ובאוכל, שמוכיחים את סכנות המדבר.
התגלות אלוקית , דווקא במדבר, המוכיחה את הפשטות ואת קטנותו של האדם.
אפשרויות הבריחה במדבר, המוכיחות את הגודל והאינסופיות.
חג'ג' אורי
המדבר הינו מצד אחד מקום מסוכן ומצד שני מקום טוב להתגלות אלוקית עקב כך שהוא שומם ודיסקרטי
אשכנזי עמית
המדבר מצויין כמקום שומם וגם ההר ויש שם חום וחוסר שתייה והופך למקום מסוכן
מלכה זהר תפארת
המדבר הינו מקום מסוכן, מנותק, שומם ומבודד מאנשים
כהן רוזן הילה
המדבר הוא מקום מפלט, שומם, מסוכן, מבודד, האדם נמצא בו לבד מתמודד מול איתני הטבע והקשיים שיש בו.
אושריאל דוד
השם אוונטה פופולו לקוח מהמנון הקומוניסטים האיטלקים "בנדיירה רוסה" ופירושו " קדימה העם".
בוקובזה נלן
המדבר מקום גדול חשוף ללא קורת גג חם מאוד ויבש אי אפשר לשרוד בו בלי מים וצל אי אפשר לחיות במקון כזה אין מקום מסתור הכל פתוח וחשוף
הרשטיין מארי
המדבר הוא מקום מבודד, מקום שדווקא בו אדם מרגיש יכולת להתקרב לאלוהים, כמו בסיפורי בתנך, שבמקום זה האל התגלה אל אבותינו.
דהן ברוריה
דהן ברוריה
המדבר מקום המהווה סכנה אך מצד שני מזמן ניתוק מהמציאות והזדמנות לקדושה והתגלות אלוקית.
הירשנבאום אסתי
המדבר מסמל מקום שומם, חסר כל. מקום מסוכן- חסר מים, צל.
חניה בת-אל
המדבר מסמל שממון, חסר כל , מקום די מפחיד ולא תמיד נעים.
אבו יפעת
המדבר הינו מקום מסוכן שחסר בו הכל אין מים אין אוכל גדול מאוד מפחיד ומקום שהולכים בקלות לאיבוד ויכולים לאבד חיים דרכי ההצלה מועטים בו סוג של הישרדות על מנת לחיות.
מאירוביץ דניאל
המדבר הוא מקום מסוכן ובלתי צפוי , אך ניתן לשרוד בו ( וזה תלוי החלטות האל )
חתן תומר שמעון
המדבר הינו מקום קשה לשרוד בו ,חם ומסוכן שמשיוקדת וללא מסתור.
אלוני אחיה
המדבר שומם, מסוכן וריק אך גם מקור להתגלות מהשיממון
זכאי ענבל
המדבר מתואר כמקום מסוכן , שורר בו חום כבד , שומם ויש מחסור במים , אלו עלולים להביא למותו של האדם
מויאל אהרון
המדבר זהו מקום שומם חם מאד ואף מסוכן במדבר ישנם סכנות אשר אורבות בכל מקום וזהו הזמן להתפלל
יעיש עדי
המדבר מקום גדול ושומם שבו אורבות סכנות רבות, קשה מאוד להתקיים, מקום שקט מאוד אך זהו שקט מדומה.
רוס דור
המדבר הוא למקום של סכנה,חום כבד ומחסור במים שיכול לגרום למוות.
סהר נריה
שלמרות שמדובר במקום מדברי שכוח אל על פניו עם כל כך הרבבה קושי, גם שם נגלה האל. אין נעלם מעיניו…!
בן מואייל אריק
המדבר מקום גדול ושומם, מסוכן וקשה לקיום קשה, מקום שקט